Menu

Prachtige reis naar Tanzania en Mnemba island

Tanzania en Zanzibar - januari 2023

Beste Katrien,

Reeds nu pas tijd gevonden om u een kort verslagje te laten geworden van onze reis naar Tanzania en Mnemba island. We hebben een prachtige reis gehad, alles is vlot verlopen zonder een enkel ongemak. De accomodaties van &Beyond waren allemaal top, met als afsluiter Mnemba island die werkelijk schitterend is! Overal heel vriendelijk ontvangen en op onze wenken gediend. Lemala tentend camp was ook heel goed meegevallen.

Enkel klein minpuntje, bij aankomst in Elewana Coffee lodge werden we daar afgezet door de persoon die ons dus had afgehaald in de luchthaven van Simba safari’s. Er was toch wel een gebrek aan communicatie voor het verloop van de verdere reis, niks medegedeeld over wat en wanneer we zouden worden afgehaald of waar we naartoe gingen. [...]

Tweede minpuntje was dat ik eigenlijk had gevraagd om de lange afstand tussen de verschillende lodges per vliegtuigje te doen. Een enkele afstand was wel echt lastig, aangezien de jeep waarin we zaten toch niet zo comfortabel was, vooral achterin, de vering was heel slecht! [...] Maar we hebben alles ondergaan en van alles genoten dus hebben we zeker een prachtige reis achter de rug.

Ziezo een beetje feed back van onze reis en misschien tot een volgende maal voor weer een nieuw avontuur.

Marleen en vrienden

Japan

Over de gids in Tokyo alleen maar positief!

Japan - januari 2023

Dag Kristien

We hebben jullie kaartje in onze brievenbus ontvangen, waarvoor dank. We willen jullie graag bedanken, we hebben een zeer leuke reis gehad!

Als we dan toch 1 puntje van feedback moeten geven. Aan de gids in Kyoto hebben we niet zo bijzonder veel gehad. [...] Doordat hij niet bijzonder goed engels sprak hebben we ook niet erg veel meegehad van info. [...] Hierdoor zijn we niet naar Nara gegaan maar hebben we sommige dingen (omdat hij ze niet gedaan heeft met ons of omdat het te donker was en we ze nog eens opnieuw gedaan hebben in het licht) opnieuw gedaan onder ons twee. Geen rampen natuurlijk, maar ik geef het maar mee dat ze deze gids misschien beter niet meer gebruiken.

Over de gids van in Tokyo alleen maar positieve woorden! Zij is met ons 's middags ook gaan lunchen in een zeer gezellig en lekker restaurant! [...]

Bedankt!

Steffi & Tanguy.

Cambodja

Schitterende reis naar Cambodja

Cambodja - januari 2023

Beste Nanou,

We zijn terug van een schitterende reis naar Cambodja. Dank voor de organisatie, voorstellen, georganiseerd uitstappen en prachtige hotels. We hebben er met zijn allen dik van genoten

Vriendelijke groeten

Griet

Fins Lapland

Onze huwelijksreis naar Lapland was 'amazing'!

Lapland - januari 2023

Beste Laetitia, Kristien, Saïna,

We willen jullie graag laten weten dat we ontzettend genoten hebben van onze huwelijksreis naar Lapland.

Van ons eerste hotel ‘Northern Light Ranch’ met de skyview cabins, megaschattige rendieren, superlekker eten en zalige outdoorjacuzzi, dan onze superspannende overnachting in het ijshotel tot de laatste dagen in het super-de-luxe Beana Laponia! Hier was het eten zelfs nog lekkerder!

Overal was iedereen ook supervriendelijk en voelden we ons zeer welkom en onmiddellijk thuis. De excursies waren ook gewoonweg keihard genieten! Van de husky-safari hebben we zelfs zo hard genoten dat we die een 2de keer bijgeboekt hebben! :-)

Zelfs het Noorderlicht hebben we de 2de dag al uitgebreid mogen bewonderen. Samengevat, het was echt een ‘Amazing’ reis! Een onvergetelijke ervaring!

Het enige minpunt was dat toen we aankwamen op de luchthaven in Kittila, dat er niemand ons stond op te wachten en dat we zelf hebben moeten bellen naar Lapland Safari’s. Maar na 3 kwartier was onze taxi er.

We willen jullie dan ook heel erg bedanken voor deze schitterende huwelijksreis.

Vele groetjes,

Tina en Bart

Fins Lapland

Het noorderlicht kunnen spotten!

Lapland - januari 2023

Beste Inge, Peter en Carmen,

Dank voor jullie kaartje. We hebben er een fantastisch leuke vakantie op zitten in (Fins) Lapland.

Heel mooie natuur gezien, leuke activiteiten gedaan en als kers op de taart ook het noorderlicht kunnen spotten. We hebben van de trip ook een verslagje geschreven voor het thuisfront. [...]

In elk geval is Lapland ons zeer goed bevallen. We overwegen om de eerste week van volgend jaar nog eens terug te gaan. We zouden wel zeker niet terug naar Inari gaan, omdat de omgeving en de activiteiten dan veel te voorspelbaar zijn. En ideaal is de locatie ook wat kleinschaliger met meer focus op persoonlijke service. Als jullie suggesties hebben, zijn die meer dan welkom.

groeten,

Christophe & Ellen

Yenthe & Axelle

Vietnam

Het hectische brommergebeuren in Ho Chi Minh City!

Vietnam - januari 2023

Beste Carmen,

We hebben genoten van onze reis. Alle hotelaccommodaties waren aangenaam en verzorgd. Het noorden van Vietnam vonden we persoonlijk wel mooier dan het zuiden. Regio Mao Chau, Ningh Bingh en Halong Bay zijn zeer mooi.

Mekong Delta is zeker interessant om te doen maar zou ik niet echt aanraden aan iemand anders omdat de rit lang duurt en het absoluut geen mooie rit is. Onze vespatour in Ho Chi Minh was heel leuk, een belevenis om in het hectische brommergebeuren de stad te zien. We hadden een heel goede gids in Hoi An. De gids in het zuiden was ook goed.

Onze eerste gids was een vrolijke kerel. We hebben echter dikwijls moeten bijsturen. Het is voor ons onduidelijk of hij op eigen houtje het programma aanpaste of dit hem opgedragen werd door het lokale kantoor. Onze trekking in Mau Chau was al na 45 minuten gedaan terwijl in ons programma stond 2-4 uur. We hebben ook geen bezoek gedaan aan een ‘wet market’. Om het goed te maken :) hebben we dan een extra fietstocht gemaakt. [...]

Tam Coc garden was een mooi hotel, hier hadden we gerust nog een nachtje extra kunnen verblijven om optimaal van de omgeving te kunnen genieten.De cruise in Halong Bay was leuk, mooi landschap, aangenaam personeel dewelke ook als gids ingezet werden tijdens de activiteiten. We waren  5 uur voor onze vlucht van Hanoi naar Da Nang in de luchthaven, we hebben toen onze tickets omgeboekt zodat we wat meer tijd hadden voor ons verblijf in Hoi An. In Hoi An hadden een heel erg aangename gids met veel kennis. Leuk stadje, leuke sfeer. Het verblijf in La Veranda was top, mooi hotel en goed restaurant!

Conclusie : we  hebben een mooie reis gemaakt, overal lekker gegeten en goed gelogeerd! Overigens bedankt voor de lounge in Istanbul, dit maakte het wachten tijdens onze terugreis veel aangenamer!

Vriendelijke groeten,

Inge

Jordanië

De sterrenwandeling in Wadi Rum is de moeite!

Jordanië - januari 2023

Hallo Carmen,

Onze reis naar Jordanië was fantastisch! We hebben er heel erg van genoten ! We hebben in Petra doorgewandeld van the monastry naar little Petra. Prachtig! Ook hebben we nog een kookworkshop gedaan - supertof !

De driver kon bij momenten nogal „vermoeiend„ zijn , veel praten en ook niet altijd de waarheid maar soit daar konden we doorkijken [...] Dana National Park was mijn favoriet (na veel gedoe door onze chauffeur over het al dan niet beschikbaar zijn van een gids). In Wadi Rum hebben we nog een „sterrenwandeling“ extra gedaan - ook de moeite. De dode zee kon ons minder bekoren - niks authentiek aan …. Op een uurtje heb je het daar eigenlijk wel gezien.

Kortom- prima georganiseerd- prachtig land - mooie natuur - lekker eten en Petra is zeker niet het enige hoogtepunt!

Voor jou een spetterend 2023 met veel reisplezier

Hilde en André

Marokko

Sprookje van duizend en één nacht

Marokko - januari 2023

Dag Inge, Peter en Carmen,

Ondertussen zijn we veilig teruggekeerd van onze ‘amazing’ reis naar Marokko. En dat die amazing was….

In Kbour Chou kregen we een leuke ontvangst door Nederlands sprekende eigenaar. Korte briefing gehad mbt de stad Marrakech. Kamers zijn allemaal heel verschillend en hebben elk hun eigen Marrokaanse uitstraling. De sfeer in de riad zelf is top ! Je kan binnen ontbijten/eten in de hoofdontvangstruimte, waar ook een hele leuke, ingetogen sfeer hangt. Ook op het dak kan je ontbijten. [...] De kwaliteit van de kamers kan wel beter , maar de sfeer maakte dat meer dan goed. ’s Avonds een diner gehad in de Riad. Was heel persoonlijk en lekker. [...] Goede gids, leuke plekken bezocht in Marrakesh, Marokkaanse sfeer goed kunnen opsnuiven (letterlijk en figuurlijk)

Kasbah Bab Ourika The Retreat heeft een prachtige inrichting met vele leuke hoekjes, binnen en buiten. Prachtig gelegen met uitzicht op de vallei! Goede service, vriendelijk personeel. [...] De gidsen zijn mensen van het hotel. Zij spreken goed engels en doen hun job met hart en ziel. De twee wandelingen zijn heel divers en allebei de moeite waard. [...] De wandeling in het natuurpark was een hoogtepunt. Ze duurde een vijftal uren. De gids nam ons mee naar zijn familie in een Berberdorp waar we brood met boter en olie kregen en de typisch marokkaanse thee.

Een “Sprookje van duizend en één nacht”, dat was het Inara Camp. Hele indrukwekkende sfeervolle afsluiter (Ook leuk dat dit als laatste kwam). Tent heeft meer dan voldoende comfort. Mooie inrichting, leuk eigen terras voor de tent. Sanitair is basic maar voldoende. De quadtocht was grensverleggend, zeker voor de vrouwen. Veel mogelijkheden mbt tochten met kamelen (hebben wij niet gedaan). Het diner in de pivétent was echt betoverend. Eerste een aperitief aan een privaat kampvuur, dan diner in een prachtig ingerichte tent.

Onze reis was een geweldige ervaring! En inderdaad, we zijn thuisgekomen met vettig haar, maar met sprankelende ogen. Bedankt voor de organisatie van dit mooie avontuur !

Groetjes,

Ivan, Jill, Gunther, Dorry, Christophe, Sofie

Botswana

Room with a view in Botswana!

Botswana - januari 2023

Goede morgen Peter,

Hartelijk dank voor de check-in van onze vlucht! Nu nog een safari-wandeling. :)

Zonet bij het opstaan stonden er een zestal buffels aan ons balkon van de Belmond Eagle Island Lodge.

Met vriendelijke groet,

Lieve

Pemba Island

The Aiyana is PRACHTIG!

Tanzania en Zanzibar - december 2022

Hallo Nanou,

Na een pittige reis zijn we zondag goed en wel aangekomen in ons hotel The Aiyana.

Het is hier PRACHTIG en het eten is lekker en gevarieerd ;-).

Warme Kerstgroeten en fijne feesten vanuit Pemba

Heidi, Geert, Jens en Lars

Dubai

Zowel de Malediven als Dubai zijn top!

Dubai - december 2022

Beste Veerle,

Het was een fantastische vakantie. Amazing destinations heeft zijn naam niet gestolen. We willen onmiddellijk weer terug gaan.

Zowel de Malediven als Dubai zijn toppers geweest, maar wat een contrast !

We zijn aan het sparen om terug te keren 😉

Groetjes en beste wensen

Danielle en Dirk

Vietnam

Onbekommerd genoten van onze familiereis Vietnam!

Vietnam - december 2022

Beste Amazing Destinations team Brasschaat,

Wij hebben ongelofelijk genoten van onze reis naar Vietnam van 6 tot 22 december! Van het eerste tot het laatste moment was alles tot in de puntjes geregeld: de gidsen en chauffeurs stonden steeds klokvast paraat, de hotels en resorts waren picobello en de uitstappen en tours hebben ons zeer veel bijgeleerd over dit mooie land. Onze bijzondere dank gaat uit naar onze gidsen in Hoi An (Hung) en Sapa (Ghegn?), die zich enorm hebben ingespannen om het programma naar onze noden op dat moment aan te passen.

Een dikke pluim ook voor de organisatie door jullie team: dankzij jullie hebben wij onbekommerd kunnen genieten van deze "amazing destination". De kaartjes die we bij thuiskomst mochten ontvangen, zijn ook een leuke attentie en geven aan dat jullie oprecht bekommerd zijn om jullie klanten: hartelijk dank daarvoor.

Voor jullie allen een zalige kerstperiode en een mooi nieuw jaar!

Wim en Pascale en dochters

Marokko

Marrakesh: Wat een beleving!

Marokko - oktober 2022

Beste Carmen,

Wij hebben een rondreis door Marokko gemaakt die volledig door jullie werd samengesteld. Wij hadden alle vertrouwen in onze reis aangezien we ook al met jullie naar Costa Rica waren geweest. Ook dit keer hebben jullie ons weer weten te verrassen met jullie service en reisplan en maakten we weer een prachtige reis waarvoor onze enorme dank!

Marrakesh: Wat een beleving! Na een aangename vlucht werden we opgehaald door onze privéchauffeur, hij was meteen heel erg behulpzaam en maakte ons, tijdens de rit, al een beetje wegwijs in de stad. Nadien werden we opgehaald door een butler van het hotel. Daar aangekomen werden we hartelijk verwelkomd met thee en koekjes, we voelden ons hier meteen thuis. Wij waren tijdens onze stop hier zeer enthousiast over onze riad (Ryad Dyor) en zouden hem iedereen aanraden. Het personeel was steeds uitermate vriendelijke, het ontbijt was overheerlijk en het voelde echt als een plek aan waar we weer even tot rust konden komen in de drukke stad. Ook de adresjes die jullie ons gaven met tips voor het diner en lunch hebben wij getest en deze waren inderdaad bijzonder lekker en gezellig! Kortom: we zouden er zo weer naartoe gaan!

Agafay: Na drie nachten te verblijven in Marrakesh werden we door een andere chauffeur naar ons tentenkamp in de woestijn gebracht (Inara Camp). Deze ervaring was on-ver-getelijk. We werden meteen hartelijk ontvangen en na een lunch en wat relaxen aan het zwembad hebben wij ook nog een buggy ride erbij geboekt. Ook dit was een fantastische beleving en een aanrader voor iedereen die de woestijn bezoekt. Het kamp raadde ons aan om deze excursie bij zonsondergang te doen en gelijk hadden ze! Na deze bijzondere dag dineerden we bij kaarslicht en in het gezelschap van een Marokkaanse muzikant, superromantisch!

Toubkal: Deze rit duurde iets langer omdat onze taxichauffeur ons nog even de lokale economie liet steunen :) [...] Aangekomen in ons hotel (Village du Toubkal) en deze lag op een prachtige locatie met een fenomenaal uitzicht. Daar hebben we de volgende dag een gids onder de arm genomen (geboekt door het hotel) en hebben we de Toubkal voor een deel beklommen. Eerlijk toegegeven vonden wij dit hotel wel opvallend minder dan de andere die we voordien hadden gedaan, dit hadden wij niet verwacht. [...]

Agadir: Nu was het tijd voor de zee! [...]Ook deze 5 nachten hebben wij enorm genoten van het hotel en de omgeving, hier hebben wij echt gerelaxt aan het zwembad, cocktails gedronken en (veel) gegeten. Het eten was telkens lekker en gevarieerd en ook de themarestaurants waren leuk om eens uit te proberen. Natuurlijk gaat in zo'n all in hotel het 'Marokkogevoel' wel wat verloren, maar omdat wij wel een aantal dagen rust en 'niets doen' konden gebruiken, hebben wij ook hier enorm genoten.

Kortom: wij hebben van deze reis enorm genoten en dat is mede dankzij jullie! [...] Nogmaals heel erg bedankt en we zien jullie snel weer bij een volgende boeking en alvast fijne feestdagen gewenst voor het gehele team!

Groetjes,

Joni en Kato

Laos

De trekkings in het noorden vragen conditie en durf!

Laos - december 2022

Dag Nanou,

De reis naar Laos was super. De gidsen zijn top, gedienstig, zeer goed Engels. Mr Soek is de hele reis met ons meegereisd. De trekkings in het Noorden zijn meer dan de moeite waard maar vragen wel wat conditie en durf, niet voor mensen met hoogtevrees. Is nogal heftig, maar zeker aan te bevelen met goede wandelschoenen! Green park hotel is zéér goed met mooi zwembad, klanten kunnen hier voor vertrek relaxen op een aangename manier.

Als we de trein namen tussen Luang Prabang en Vientiane werden we streng gefouilleerd, precies zoals we het vliegtuig zouden nemen. Foodtour in Vientiane is niet aan te bevelen, het was super lekker maar 1 ding geproefd dus een beetje mager. Dit konden we dus perfect op onszelf doen.

MVG

Renilde

New York

Upgrade voor onszelf en de kinderen!

Verenigde Staten - oktober 2022

Dag Saïna,

Bedankt voor je e-mailtje. New York is inderdaad al even geleden, maar was zeer leuk. Het weer was prachtig en de musea bezoeken zijn ons zeer bevallen.

Hartelijk dank voor jullie hulp hierbij. Het hotel was ook top gelegen en de mensen zeer vriendelijk. De eerste nacht hadden we wel geen verwarming, maar werd de dag opgelost met een upgrade voor zowel onszelf als onze kinderen. We hadden dan ook een topzicht van het 35ste verdiep. Het ganse gezin heeft genoten van de uitstap!

Hartelijk dank voor alles,

David en Nathalie

New York

Genoten van wereldstad New York!

Verenigde Staten - november 2022

Dag Veerle,

Ik wil jullie graag nog even bedanken voor alle hulp bij het boeken van onze reis en de aangename service. Jonathan kon zijn oren niet geloven toen ik hem vertelde waar onze reis heen zou gaan.

We hebben met volle teugen genoten van deze wereldstad, en zijn met een voldaan maar vermoeid gevoel terug naar huis gekeerd.

In bijlage nog een foto van een van onze activiteiten.

Vicky

Bali

Telkens verwend tijdens onze honeymoon Bali

Indonesië - Bali - oktober 2022

Hallo Laetitia,

Onze huwelijksreis was eigenlijk echt fantastisch! De enige tips die ik kan geven, zijn dat je in de reisbrochure best de foto’s gebruikt van de kamers die effectief geboekt zijn, om verkeerde verwachtingen te vermijden, maar dit heb ik destijds ook gezegd en daar was toen een verklaring voor. Het geven van de fooien vond ik persoonlijk soms wat lastig, vooral omdat onze gids ook Nederlands sprak en dus onze gesprekken hierover kon meevolgen. Soms werden we heel kort geholpen door iemand en dan wisten we niet of we iets moesten geven of niet. [...]

Het reisprogramma was een mooie afwisseling tussen verschillende soorten activiteiten en in de namiddag was er nog tijd genoeg voor ontspanning. De enige activiteit die ik wat tegenvallen vond, was de tour door de jungle waar we info zouden krijgen over geneeskundige planten. Tim is dokter, dus dit was heel interessant voor hem geweest, helaas hebben we tijdens de tour amper info gekregen. Het was meer een gewone wandeling.

De uitstap naar Java was zeker de moeite waard en voor ons echt een meerwaarde. We waren heel blij dat we deze erbij hadden gestoken! Ook de fietstocht was fantastisch en de gids was super aangenaam. De beklimming van Ijen-vulkaan was top, de beklimming van Mount Batur was daarentegen een tegenvaller, aangezien het weer erg slecht was en we veel moeite hadden gedaan om dan uiteindelijk geen zonsopgang te zien. Hierbij ben je natuurlijk altijd afhankelijk van het weer :-).

De hotels waren 1 voor 1 fantastisch. Als we ze moeten rangschikken, zou ik de hotels in Ubud en Seminyak het laagste zetten. We hebben tijdens de reis gemerkt dat we echt een voorkeur hebben voor kleinere hotels. Drukke steden en gigantisch grote hotels, liggen ons minder, maar neemt niet weg dat het allemaal heel mooie hotels waren. Het hotel in Munduk was de absolute topper : mooie kamer, mooi domein, super super vriendelijke mensen,…

We hebben ook heel wat extra’s gekregen voor onze huwelijksreis, wat het alleen nog maar leuker maakte. Voor de rest was het altijd heel duidelijk wat wel of niet in het programma inbegrepen was. De reis zelf heeft ons heel veel bijgeleerd over het respect voor de natuur, de Balinese cultuur en was daarnaast heel ontspannend. Onze privégidsen waren ook heel erg vriendelijk en hadden alles supergoed georganiseerd: van de bloemenkrans bij aankomst tot een bidon water in de koffer of een regenjas bij slecht weer. Ze hebben ons telkens verwend en we hebben ons geen seconde zorgen moeten maken.

We willen ook jou graag nog eens bedanken, Laetitia. We weten dat we het niet altijd even gemakkelijk gemaakt hebben door de reisplannen helemaal om te gooien, maar we zijn heel blij dat we het toch gedaan hebben. En we zijn heel blij met hoe jullie dit voor ons hebben georganiseerd. Als we nog eens zo’n grote reis willen plannen, komen we zeker terug!

Grtjs,

Tim & Elisa

Mexico

Afkoelen in een Cenote

Mexico - november 2022

Beste Saïna,

Ondertussen zijn we al even terug van onze reis naar Mexico en hebben we jullie kaartje ontvangen met de vraag rond feedback. De kwaliteit van TUI is heel hard achteruit gegaan, ik vermoed de laatste keer dat we dit vrijwillig vliegen... voor mijn werk vlieg ik vaak intercontinentaal met Delta/KLM/United Airlines en het verschil is gigantisch. [...] Ophalen van taxi was volledig zonder problemen en we kregen een brief mee van de lokale agent met nog wat extra info, handig en een persoonlijke touch.

Het hotel in Cancun was charmant en we zaten midden de Mexicanen zelf. Het hotel is goedkoper dan de andere in de hotelzone maar hierdoor konden we juist wel de echte cultuur opsnuiven ter plaatse, dus voor ons was dit de juiste keuze. De boottocht Isla Mujeres / Isla Contoy / snorkelen was een fantastische eerste dag, zeker quasi alleen zijn op het mooie strand van Isla Contoy met een lekkere maaltijd was een positieve ervaring. [...]

Merida zelf is op zich niet zo heel veel om te bezoeken, maar het was wel waard om er te zijn rond Dia de Muertos zoals we wensten. De stad heeft een heel leuke vibe, veel culturen, je voelt je overal veilig, enorm veel keuze om te eten en dus een ideale uitvalsbasis om zaken in de buurt te doen. Het hotel in Merida was erg goed met een fantastische service: de eigenaar hielp ons werkelijk overal mee, het ontbijt was heerlijk, in de bar lekkere cocktails gehad, ... echt hiervan genoten (behalve wat problemen met het water :-)) Uxmal is heel charmant en was vrij kalm toen we er waren, het chocolademuseum was ook de moeite en blijkbaar onderdeel van Puratos, de prijs/kwaliteit zat er zeker goed.

Hotel Chichen Itza was een unieke ervaring in de jungle, zwemmen tussen de tropische bomen was erg leuk. In het hotel vroegen ze voor alles een fooi, ook waar het eigenlijk niet normaal is zoals bij het ontbijt, dat was niet zo bij andere hotels. Omdat we zo dicht waren, hebben we op eigen initiatief Chichen Itza voor een nocturne wandeling bezocht. Dit was een unieke, intieme ervaring met slechts een 30-tal andere toeristen. Enorm mooie wandeling tussen de verlichte monumenten met als afsluiter de mooiste en meest kwalitatieve lichtshow die ik ooit heb gezien. Dit was één van onze hoogtepunten en zouden we aanraden aan iedereen die in de buurt overnacht. [...]

Het hotel in Bakalar was in orde, maar we waren behalve één andere gast compleet alleen, dit voelde heel raar aan. Aan de andere kant kregen we wel een heel persoonlijke service met een lekker vers gemaakt ontbijt. [...] Het hotel in Tulum had een charmante kamer en een fantastisch lekker restaurant. Wij waren zelf over het algemeen minder fan van Tulum. Het is duidelijk dat dit een compleet westerse toeristische hub is, met prijzen hoger dan bij ons (15 EUR voor een cocktail, avondmaal aan minstens 30 EUR) waarbij de lokale ziel niet te bekennen is. [...] De ruïnes van Muyil waren mooi en goedkoop om te bezoeken, wat dan wel correct bleek want enorm veel kleiner en minder indrukwekkend dan Uxmal en Chichen Itza. Het was anders dan deze omdat het veel meer in de jungle lag. Achteraf naar Gran Cenote gegaan (niet op de planning), een goede afkoeling na de middag. We hadden ondertussen door dat het goed was telkens in de ochtend iets te bezoeken en dan af te koelen in een cenote. [...]

Ik weet dat op veel van de voormelde negatieve punten dit niets te maken heeft met jullie organisatie, dus zie dit absoluut niet als kritiek richting jullie. We schreven dit neer zodat dit misschien mee zou kunnen worden genomen in de praktische tips of organisatie voor gelijkaardige klanten van jullie. Om het samen te vatten, was onze ervaring over het algemeen genomen erg positief en zijn we heel erg blij met de reis die we hebben gekregen en gemaakt. Een unieke ervaring met afwisseling cultuur, sport en strand, net zoals we het wilden voor onze reis. Hierbij willen we jullie en het lokale bureau dan ook nog eens bedanken voor de organisatie, de vele tips en de activiteiten.

Vriendelijke groeten,

Jeroen

Senegal

Exact wat wij zoeken: kleinschalig!

Senegal - november 2022

Dag Katrien,

De reis naar Senegal is super goed meegevallen, vergelijkbaar met Zanzibar enkele jaren geleden. Yokan Lodge is exact wat wij zoeken, kleinschalig, prima eten, zekerheid van zon, niet al te ver vliegen, zekerheid van stoelen en rust op het strand.

De Belgische eigenaars waren ook aanwezig. Ik heb eigenlijk weinig bemerkingen. Ophalen en terugbrengen naar vliegtuig perfect geregeld. De rit met de auto is inderdaad 2 uur, maar al bij al niet zo erg, zo zie je eens iets.

Enige nadeel is de heenvlucht overdag, terug ’s nachts. Richting midden oosten is dat omgekeerd en iets beter qua terugkomst. Maar dat is finaal een detail. We hadden ook 2x pech met redelijk wat vertraging, vooral bij terugkeer, maar ook dat is finaal een detail.

Dank alvast en ik zou zeggen je mag al denken aan iets gelijkaardigs voor november 2024.

mvg

Joris

Sabi Sands NP

Ivory Lodge was super goed!

Zuid-Afrika - november 2022

Hey Katrien

We waren super tevreden van de reis naar Zuid-Afrika!

Ivory Lodge was super goed, er was gedacht aan alles tot in de kleine details met een eigen wijnfrigo, frigo voor frisdranken en cocktails. Eten was subliem. Sabi Sands heeft een groot gebied voor safari waardoor we veel verschillende zaken hebben gedaan en ondanks 8 game drives was het nooit 2x hetzelfde.

Oyster Box was uiteraard top, we reisden precies terug in de tijd naar een koloniale film uit de jaren 60.

Ook de vluchten zijn goed verlopen net zoals de meet & greet in Johannesburg.